'Veni din intuneric spre mine el, poetul:...

..tu trebuie sa intelegi'...si cu degetu-ntins
imi arata in trupul meu poezia,
Poezia nescrisa...
dar eu am tipat: PLEACA DE-AICI!"


luni, 28 septembrie 2015

Pierdut sapca...recuperat intelepciune



                

Iulie, sfarsit de Iulie...ca in fiecare zi  de vara iesim la plimbare....ca in multe zile am uitat sa incep prin a-mi numara binecuvantarile, astfel ca, a ramas loc considerabil pentru eventualele si inevitabilele neplaceri; pe acestea le numar biiiine, aproape  ca   nu-mi scapa nici macar una...cat de mica ..cat de ascunsa.

Asadar, ne-am inceput plimbarea aleatorie dar cu scop precis (cum ar zice Caragiale): trebuia sa ajungem in timp util la Casa de Pensii. Pe drum nazdravanul meu si-a pierdut sapca, sapca care imi place mie muuult, mie nu lui. Lui nu-i plac sepcile, nici palariile, nici alte accesorii care i-ar putea acoperi mandrete de capsor. Vina e impartita, eu vorbeam la telefon, n-am fost vigilenta, la capatul firului invizibil era "ta ta"( fiindca tata a binevoit sa zica prima data flacaul meu), el, tatal, stie ca mama e putin zurlie si nu trebuie sa se angajeze in discutii lungi la telefon cu ea, e indeajuns de probabil ca ceva ii va scapa, ca de exemplu sapca. Asadar vina e impartita...la trei.

M-am indispus instantaneu, nu e prima data cand odorul meu isi ia sapca sau palaria din cap si le arunca pe jos, nu e prima data cand reconstituim drumul inapoi in speranta sa le gasim, de data asta a ramas pierduta....o sapca, o nimica toata, avea valoare doar fiindca imi placea mie...MIE!

 Ne-am grabit sa ajungem la ghiseul cu pricina inainte sa inchida, m-am entuziasmat cand am vazut rampa pt carucioare...mi-a trecut repede, usa respectiva era inchisa, usa cealalta care se deschidea ne intampina bineinteles cu o pereche de scari...ridicat carucior...cu copil cu tot...cu geanta...cu greu. Domnul de la ghiseu m-a anuntat amabil ca fara CNPul persoanei vizate nu se rezolva nimic.

 Recenzia zilei:

Pierderi: timp, sapca, rabdare-bifat.

Rezolvari: zero barat.

 

Inapoi acasa...copilul doarme, nu-i pasa ca am pierdut sapca sau de celelate " nenorocuri", pe de alta parte, mama incearca si ea sa-si adoarma frustrarile. Cum sa-l invete despre ce inseamna -a pierde- cand ea insasi pare ca inca nu a invatat...cum sa-l invete ca fiecare om trebuie tratat cu bunatate ( fiindca "fiecare duce o lupta despre care nu stie nimeni"...cum spune frumos citatul) cand ea l-a repezit pe domnul de la ghiseu si stie bine ca e maestra in arta asta...

Punem pauza la copil si dam un restart la mama.....invata ea, invata si el si ..uneori...deseori invatam impreuna.

 

Pierdut sapca....gasit intelepciune, daca o mai pierdem pe cea din urma oferim recompensa substantiala sa o recuperam:)

 

Invatam...invatam.Invatam!  

 

 

 

 

 

 

Niciun comentariu: